mandag den 29. juni 2015

Ved Lund broen i Kristiansand

Der var en times tid her til morgen hvor jeg kunne luske lidt rundt med skitsebog og videokamera ... valget faldt på et sceneri ved Lundsbroen  over Otra ... jeg har som nævnt i et tidligere indlæg fået en "Sailor Fude DE Mannen fountain pen" ... en fyldepen med bøjet spids. Ved at ændre vinklen mellem pen og papir forandres stegbredden ....
Der er blåt blæk i fyldepennen og i den første skitse har jeg brugt Derwent waterbrush til laveringer.

Tegneprocessen er filmet i sin helhed ... ca 20 min ... jeg har valgt at vise glimt at processen i real time i videoen:



A6 skitse, tegnetid ca 5 min.

Undervejs i videoen ser man mig mens jeg tegner ... i baggrundes er der et ældre hus med tårn/spir som er pakket ind i presenning ... efter den første skitse lavet jeg en hurtig skitse ( ca. 5 min tegnetid ) af nævnte gamle hus.

En telefon ringede og kaldte mig tilbage til en verden med handle lister, bus tider osv, og dermed mangler der en bygning i venstre side af skitsen ......

















Dobbeltopslag i en A6 skitsebog



Ingen kommentarer:

Send en kommentar