lørdag den 18. juli 2015

Om lidt regner det ....

Skitse i to farver på papirformat 14x20,3 cm
Dette var dagen hvor min nye skitseblok fra Strathmore skulle med ud på tur for første gang. Vejret så truende ud med blytunge skyer med enkelte blå pletter ind imellem.
Men en skitse blev der da ud af det ... selv om kraftig vind og regndråber fik mig til at pakke samme inden jeg var helt færdig .... det hvide på skykanterne er lavet efter hjemkomst.

Tanken med denne blok er at udnytte det farvede papir, så jeg med hvid farve ( her en kuglepen ) kan markere højlys .... og det er jo nyt for mig der i skitsesammenhæng plejer at arbejde på hvidt papir.

Hvor har jeg dog meget at lære !!! 

.... og imens hygger jeg mig med mine småskitser.

Blokken: Strathmore 400 Serie, Toned Tan, format 14x20,3 cm

Skitsen er tegnet med: Sailor Fude de Mannen med bøjet spids, en hvid uni-ball um-153 white og en Pentel Waterbrush.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar