torsdag den 28. april 2016

På hjørnet ...

"Værktøjet" ligger klar. Kamera, penalhus, Rotring Artpen,
Koh-I-Noor stiftblyant, "billedsøger" fra Derwent
Hjørnet af Hånesveien og Vigvollåsen har jeg tegnet mange gange. Der ligger busstoppestedet for M2, som vi kører med når vi skal til Kristiansand centrum ... der ligger også en af de oprindelige gårde på Hånes.
Denne gang har jeg sat mig på en stenkant overfor busstoppestedet ... det er de høje graner som har fanget min opmærksomhed denne gang.
Til dagens skitse har jeg delt et A3 pastelark på langs ... formatet ender på ca. 13x35cm.


I dag lavede jeg en enkel optegning med blyant. En Rotring Artpen 1,1 med vandopløselig blæk er brugt til resten at skitsearbejdet.
Undervejs har jeg lavet gråtoner med en waterbrush. Blyanten som i starten blev brugt til at få de forskellige elementer af skitsen på plads, er brugt aktivt til flere flader undervejs.

Tidligt stadie hvor man bl.a. ser blyantskitsen på træet til venstre ...



Ingen kommentarer:

Send en kommentar