tirsdag den 20. september 2016

Agder naturmuseum og botanisk hage ...

Motivet for dagens første skitse ... med tegnesagerne nederst til højre ...
Jeg havde i dag fornøjelsen af at tilbringe et par timer på museum. Det blev der 4 skitser ud af ... to af samme motiv ( udendørs ) og to inde fra samlingerne.

Den færdige skitse står til tørre
... den grønne fyldepen midt i billedet er en japansk pen af mærket "Sailor", penslen er en "Escoda" no 8, rejsepensel

Dobbeltopslag i A6 skitsebog ... her blev jeg overrasket undervejs
... jeg var overbevist om at blække i min fyldpen var vandfast ... det var ikke tilfældet ... hm !!!

A5 ... lynhurtig skitse med fyldepen som med vandopløselig blæk ...


Efter disse to udendørs skitser var det tid for en lille tur rundt i samlingerne indendørs ... den ene skitse forestiller en montre med en brun bjørn, den anden er en væg med hvor en række norske helleristninger er malet med rød streg ...

A5 ... fyldepen ... tønderne til højre indenholder "blåbær" ( bjørne mad ;-) )

A5 ... fyldepen


Jeg takker for at du har taget dig tid til at se med så lang  ... skriv gerne kommentarer/spørgsmål ;-) PB

Ingen kommentarer:

Send en kommentar