fredag den 12. maj 2017

Mormons .....

 Dobbeltopslag i en A6 skitsebog, fyldepen med vandfast blæk, 3 inktense farveblyanter og en waterbrush.
I dag ... 12.5. var der en kølig vind i gågaden ( Markens ) i Kristiansand. 

Der var mange som havde et budskab til byens folk ..... bl.a. en lille gruppe Mormoner som havde en stand, hvor de opfordrede de forbipasserende til at spørge dem om deres tror. 
Den unge dame til højre havde ikke fronten, men ryggen til de forbipasserende. Hun var igang med et stort pastelportræt af den første nordmand som konverterede til Mormons lære. 
Jeg er jo altid nysgerring når jeg ser folk som tegner i det offentlige rom.  Det blev til en hyggelig snak ... ikke om Mormons lære ... men om pasteller, blyanter, tegneteknik mm ;-)
Jeg så det som en oplagt skitsemulighed .... så jeg afsluttede den hyggelige samtale og fandt et sted hvor jeg kunne stå og tegne. Efter lidt skitseri viste jeg den unge dame tegningen herover. Hun spurgte om hun måtte fotografere den .... måske den ender i Salt Lake City .... ;-)


Hunden i forgrunden tilhører en af byens "Klar" sælgere ... den er således en kendt del af bybilledet ... med hårelastik ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar