søndag den 27. august 2017

De gamle gadelygter ...


Skuldertasken med min Walkstool og
på toppen skitsebog og tegnegrej
Jeg havde tænk mig at sove længe i dag ..... det er søndag. Men vovse markerede tydeligt, at det var tid for en gåtur kl 06:45.
Tegnetasken med min Walkstool, akvareller, fyldepen osv blev fundet frem ( selvfølgelig var der også hundeposer til vovses efterladenskaber med i tasken ).
Turen gik hen ad Berhusveien, Timenesveien, over Hånesveien, forbi busstoppestedet "Vigvollåsen", hvor den første "gavepakke" fra Ida blev leveret i skraldespanden ved læskuret .....  derfra videre hen ad Hånesveien, til højre rundt om hjørnet og ned ad Vigvollåsen ... for endeligt at stoppe ved nogle efterladte gadelygter, som lå på hjørnet af Hånestangen og Vigvollåsen.
Med til historien hører, at der er en større udskiftning af gadebelysningen igang i bydelen for tiden.
Det var m.a.o. nogle af de gamle udtjente lamper, der lå på hjørnet.
Min walkstool blev klappet op ... og således plantet på en god stol, lavede jeg denne morgenskitse, mens vovse tålmodigt lå ved mine fødder ... hun kender rutinen, lægger sig når jeg sætter mig og tegner ..... og rejser sig med det samme jeg lægger pennen tilbage i penalhuset  ;-).


I dag er skitsen lavet i en A5 skitsebog fra Fabriano med en Sailor fyldenpen, og farvelagt på stedet med en Pentel waterbrush og St Petersborg akvareller ...

Skiste med tegnegrej


En helt igennem hyggelig måde at starte dagen på ...

Tak for at du har brugt din tid på at se min skitse og læse om min morgentur med vovse og skitseblok.

A5 ... fyldepen med vandfast blæk ... akvarelfarver og en waterbrush

Ingen kommentarer:

Send en kommentar