søndag den 12. november 2017

Familietur til Dyreparken Kristiansand

Sol ... 2-5 graders varme og næsten vindstille.
Til højre for indgangen til parken kan man se
"Kaptein Sabeltanns verden"
Inktense blyanter og fyldepen ...
Det var rammerne om en familietur til Dyreparken i dag søndag 12.11.

Af praktiske grunde kørte vores datter Sara først mig til Dyreparken inden hun, Jonas, Ulrikke og min hustru Annette fulgte efter på køretur nr 2.

Det blev en rigtig hyggelig tur i parken ... med grilhygge oppe ved "Nordisk Vildmark" som første stop ... derefter så vi flere dyrepresentationer ... først fodring af jærv ... at de kunne klatre i træer var jeg ikke klar over ... derefter var det to polarræve som blev håndfodret ... og til slut gik dyrepasseren ind til ulvene. Der var en fin dialog med alfahannen og dyrepasseren ... gensidig forståelse og respekt gjorde det til en stor oplevelse at se hvordan disse vilde dyre fik dagens måltid serveret...

Bålmesteren ved Nordisk vildmark ( nederste skitse ) var halvt dansk. Han fortalte om ferieoplevelser fra Lolland, hvor hans fars familie havde deres rødder ...

... begge skitser er af typen: "her har jeg super kort tegnetid til rådighed".
Skitsen øverst til højre: i få enkle streger med fyldepen har jeg antydet motivet ... gangbroen som leder over til badeland og samtidig er indgangsportal til "Kaptein Sabeltanns verden" ... tilsvarende enkel farvelægning med 3 Derwent Inktense farveblyanter, som til sidst fik vand med en Pentel waterbrush ... skitsetid ca 5 min
Skitsen herunder er lavet med sammen fyldepen "Sailor fude de mannen" og farvelagt med akvarfarver. Skitsetid ved grillen ca 1-2 min
Begge skitser er i format 12x15 cm
Denne dag stillede Dyreparken med fri gril, bålmester som spidsede pølsepinde til de mange
familier som kom for at nyde det gode vejr i parken.
Fyldepen og akvareller

Ingen kommentarer:

Send en kommentar