torsdag den 30. november 2017

Så er det frost ... også i dagtimerne ....

I dag vågnede vi op til sol ... den opmærksomme læser ved nu, at vi sover længe ... nemlig til solopgang, som her på den sidste dag i november er kl 08:47 ... men som skrevet ... vi vågnede op til sol og blå himmel ... og et par graders frost.
Efter hyggelig morgenmad med min hustru var temperaturen udenfor steget til minus 1 grad ... altså stadig frostvejr ... hundeposer til Ida ( bruger som regel 3 på morgenturen med vovse ... hm ) blev pakket sammen med fyldepen, akvarelfarver osv.
En kold vind mødte os, da vi kom ud forbi havehækken. Der og da besluttede jeg, at dagens motiv skulle være huset vi bor i. Det er vores datter og svigersøn, som sammen med deres to herlige unger bor i de to øverste etager. Min hustru, Ida ( vovse ) og jeg bor nederst ... med egen indgang ;-).
Der er en kommunal legeplads og fodboldbane direkte syd for huset. På de tre sider af denne plads er der jordvolde ... tror de er 3 - 3 1/2 m høje. Længst væk fra huset ... på jordvolden ... klappede jeg stol og tegnesager på plads. Jeg har en walkstool med tre ben ... til Ida har jeg et selvoppusteligt siddeunderlag ... så hun ikke får frost i rumpen .....

I dag frøs farverne til is på paletten ... det har jeg aldrig oplevet før.

Iskrystaller i paletten ...

Ida ( Vovse ... ) holder øje med motivet ... mens jeg prøver at holde varmen, mens jeg tegner
Dobbeltopsalg 15x24 cm ... Nedre Berhusvei med Plommeveien i baggrunden til højre

Ingen kommentarer:

Send en kommentar