fredag den 15. december 2017

Hørt på caféen ....

Jeg skulle til kontrol hos lægen i dag,  veldig tidligt på dagen


... efter besøget hos lægen  havde jeg lyst til en kop te og lidt at spise ... caféen Geheb ligger få meter fra vores læge ... valget var enkelt ... jeg bestilte et stort krus sort te, brød med ost og skinke ... samt en lille kage


... der var næsten ingen gæster i caféen da jeg kom, men lidt efter lidt kom der nogle godt voksne mænd ... de sad så tæt på mig at jeg ikke kunne undgå at høre indholdet af deres samtale

...  først snakkede de om valuttakursen på den danske krone. De snakkede om dansk mad. Men det store tema, var priser på alkohol i Danmark. ( den opmærksomme læser ved, at min hustru og jeg bor i Kristiansand / Norge )

Kursen på danske kroner var i dag usædvanlig høj  - 131,41 norske kroner for 100 danske kroner ...


...  mens de snakkede om øl, vin og snaps, lavede jeg denne blækskitse … blækskitse lavet på stedet … akvarelfarver lagt på hjemme.

Dobbeltopslag ... blæk og akvarelfarver ... skitse lavet på stedet ... farvelagt hjemme

Ingen kommentarer:

Send en kommentar