søndag den 25. marts 2018

Om sommeren er der heste ...

Da vi flyttede til Kritiansand efteråret 2011 forvildede vi os ind på en grusvej der går rundt om den mark som ses på denne skitse. Vi havde taget turen ned ad en asfalteret sti, som går mellem villakvarteret vi bor i og “Ekspressykelveien” som går langs med E18. Til venstre næsten nede ved E18 var der en indkørsel til omtalte grusvej .... vi ( min hustru, jeg og vovsen ) gik ind på grusvejen rundt om marken og om på den anden siden af den “fjeldknaus” man ser i baggrunden på skitsen ..... det var fredfyldt og hyggeligt med landlige omgivelser bare 5-10 hjemmefra. Men så kom der en hest med tilhørende sulky og travkusk ...  vi hørte den før vi så den ... den kom bag fra ... med ret høj fart ... vi sprang til siden, og ekvipagen kørte forbi os ( dog med noget mindre fart ... ).
Vi havde forvildet os ind på en trænings bane for travheste .... så det var jo ikke så sært at kusten var noget overrasktet over at se os  ... Flere år er gået og vi har lært kusken og hans kone at kende ... og vi lufter ikke hund på træningsbanen mere. Men vi nyder den fine natur og hestene som går på marken om sommeren.

Skitsebogen ... 12x15cm ... Waterbrush og fyldepen med vandopløselig blæk
Skitsen er lavet med fyldepen .... en arv fra min Mor ... der er helt almindelig vandopløselig blæk i pennen. Jeg startede med at male “fjeldknausen” og baggrunden bag ved fjeldknausen ... med en waterbrush hentede jeg lidt blæk ud ved pennespidsen og malede de flader som skulle antyde beplantningen på fjeldknausen og de granklædte fjelde i baggrunden. Derefter skitsede jeg videre med fyldepennen, træer, buske osv. Undervejs markerede jeg skyggerne på snefladen i forgrunden ... fra træer som står til højre uden for billedfeltet 

Færdig skitste fra formiddagens luftetur med Ida ( vovsen )

Ingen kommentarer:

Send en kommentar