mandag den 14. maj 2018

Huset på Kirsebærveien ...

Akvarelskitse ca 14x21 cm.
Skitsen er lavet sidst på eftermiddagen .... fra ca kl 18:00 og en halv times tid frem til 18:30.
 
I dag havde jeg gang i to kamera. Dermed gik der lidt ekstra tid til det praktiske ud over skitsetegningen.
På det ene kamera er fokus justeret så jeg kan filme tegningen tæt på .... det andet er justeret så fokus passer til oversigtsbilleder.
Først laver jeg hele skitsen mens arbejdet filmes af kameraet som sidder fast med en klemme på kanten af en tegneplade.
Når skitsen er færdig holder jeg det samme kamera i øjenhøjde med venstre hånd. Da filmes de dækbilleder som lægges ind mellem tegnesekvenserne ( billeder af mit ansigt halvt forfra og i profil ).
Det andet kamera står på et lille stativ og bruges til billeder på lidt større afstand. De sekvenser bruges som regel som indledning og afslutning på mine så You Tube video klip.

Om dagens motiv. Jeg står øverst på Berhusveien ... bag ved garagen på nr. 112 med udsigt over mod Kirsebærveien 25B. Mellem de to huse og en del meter længere nede ligger bydelens hovedgade ... Hånesveien.

Video med store dele af tegneprocessen ... i 10 X hastighed kan ses herunder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar