tirsdag den 1. maj 2018

Nye farver / ny palet ...

Købt på flytteudsalg ... 14 akvarelfarver af mærket Daler / Rowney.
Jeg køber næsten alt udstyr til min hobby lokalt .... hos Hobbyhimmelen i Kristiansand. I forbindelse med at butikken flyttede til nyt lokale for en måneds tid siden købte jeg nogle akvarelfarver i udsalget. Til disse farver har jeg designet en farveæske, med indsatsen lavet på 3D printer. Så langt er alt gået efter planen. Jeg har fyldt farver i paletten. Den har stået åben en lille uges tid, så farvernu kunne “sætte sig”.
Første tegning er også lavet .... ikke uden problemer .... jeg havde vanskeligt ved at blande farverne. De var som nævnt købt på et flytteudsalg. Dermed måtte jeg vælge blandt de farver som var tilgængelige .... de blå, grønne og jordfarverne var kompromis i forhold til de jeg plejer at bruge.
Skitsen som skabte fustrationen ses nederst ... og her ( blogindlæg ) . Samme farvesæt er brugt til denne skitse.

Jeg har nu lavet en oversigt over alle 14 farver ... i ren udgave, og alle farverne blandet indbyrdes to og to.

Lomme æsken med palet er hjemmedesignet i programmet tinkercad.com og printet på 3D printer af Simon ( vores ældste søn ). Det er første proto type, og jeg regner med at der kommer flere udgaver/tilpasninger efterhånden.

Skriv meget gerne kommentarer til dette "lomme farvesæt".

Ud over indlæg til æsken ... en visitkortæske købt på e-bay ... så har jeg lavet en palet så jeg har plads til at blande farver, og plads til papirlommetørklæde/køkkenrulle til justering af vandindhold i penslen.

De tre dele som "lommesættet" består af.
Til venstre palet med 6 områder til farveblanding, et hul som lukkeklipsen fra visitkortæsken passer i og øverst plads til papirlommetrørklæde/køkkenrullepapir.
I midten indsatsen med plads til 15 farver og et lille blandeområde.
Til højre visitkortæsken.

Her delene samlet og klemt fast på en skitsebog ...

Her ligger skitsebogen og paletsystemet på en sort plasticplade.
På den måde udgør skitsebog og farvesættet med palet mm en samlet enhed
som enkelt og stabilt kan holdes i den ene hånd mens den anden tegner.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar